Šīs nedēļas populārākais

Piedāvājumi

Kā atklāt asociatīvo (un orākula) kāršu maģiju: Praktiska Pamācība

Asociatīvās kārtis ir ļoti jaudīgs instruments, ko var izmantot pašizziņai ne tikai speciālista vadībā, bet arī pats savā laikā, telpā un tempā. Turklāt tās ir ne tikai interaktīvs rīks, bet arī aizraujošs, neordinārs un vizuāli stimulējošs.

Sākot strādāt ar asociatīvajām kārtīm, ir būtiski ņemt vērā noteiktus pamatprincipus. Varētu domāt, kas tad tur tik sarežģīts? Asociatīvās kārtis ir par asociācijām, kas pirmās nāk prātā, apskatot attēlu. Tomēr jāpatur prātā, ka šis ir salīdzinoši jauns un vēl neierasts pašizziņas resurss, tādēļ var rasties sarežģījumi apzināt un skaidrot attēlā rodamo informāciju. Mēs īsti neesam iemācīti atpazīt un ieklausīties savās iekšējās sajūtās, tāpēc daudziem no mums kārts attēla “tulkošana” sākotnēji var sagādāt nelielas grūtības. Īpaši tad, ja nav neviena, kas mums palīdz šo procesu vadīt. Turklāt prātam ir tendence ņemt virsroku, interpretējot attēlā redzamo, - mēdzam vēlamo uzdodot par esošo. Tāpēc ir brīnišķīgi, ja ir iespēja iegūt arī papildu skatījumu uz urdošo situāciju vai jautājumu, izmantojot katrai kārtij pievienoto vēstījumu. Brīžiem arī savu sakāpināto emociju dēļ varam “nesaredzēt” attēlā atspoguļoto informāciju un arī tādos brīžos talkā nāk kārts apraksts jeb vēstījums, ja tāds kāršu komplektā ir iekļauts. Bet par visu pēc kārtas.

Kurš var izmantot kārtis?

Asociatīvās kārtis var izmantot ikviens. Tās var lietot individuālu dzīves situāciju šķetināšanai un interesējošu jautājumu noskaidrošanai. Tāpat kārtis būs noderīgas arī cilvēkiem, kuri darbojas ar dažādām psihoterapijas praksēm. Kārts var palīdzēt palielināt klienta pašpaļāvību, kā arī nostiprināt drošības sajūtu, kas ir būtiska savstarpējās uzticības veidošanai, īpaši runājot par ļoti jūtīgām tēmām. Tikpat labi kārtis iespējams izmantot mācībās lielākām cilvēku grupām (6 - 30 cilv.), kuru izveide balstīta uz neformālās izglītības metodēm. Kārtis var palīdzēt risināt dažādas iekšējās dilemmas, norādīt virzienu vai potenciālos soļus, kā arī akcentēt esošās iespējas, sniegt atklāsmes un arī apzināt iespējamos riskus. Izmantojot kārti, var uzsākt sarunu par dažādiem būtiskiem jautājumiem. Tāpat kārtis noderēs grupu saliedēšanai, iepazīšanai un citām aktivitātēm.

Kas jāņem vērā, uzsākot kāršu lietošanu?

Ir daudzi paņēmieni, kā tulkot kāršu nozīmi, un ikvienam no mums tas ir pa spēkam. Katra detaļa kārtī pastiprina un papildina kopējo vēstījumu. Pat, ja kāda elementa nozīme netop uzreiz skaidra, nav jāsatraucas. Ir svarīgi pievērst uzmanību pirmajam iespaidam, sajūtām un domām. Uzticies savai intuīcijai, un mēģini saklausīt iekšējās balss teikto. Lai kārtis tev palīdzētu pēc iespējas labāk rast atbildes uz interesējošiem jautājumiem, ir svarīgi ar tām “sadraudzēties”. Sākot strādāt ar jaunu kāršu komplektu, mēs iesakām uzmanīgi apskatīt katru kārti, un tikai tad uzdot jautājumu, izsakot lūgumu sniegt tev skaidru atbildi uz uzdoto jautājumu. Pēc kāršu izmantošanas vienmēr jāpasakās par sniegto palīdzību. Ja kārts sniegtais vēstījums šķiet neskaidrs vai mulsinošs, palūdz, lai lai dienas gaitā tev tiek dotas kādas papildu norādes un zīmes, kas palīdzēs labāk iztulkot ziņu.

Kāršu izmantošana:

1) Uzdod jautājumu

Ir tāds labs teiciens- “Pareizi uzdots jautājums jau ir puse no atbildes”. Mēģinot noformulēt savu jautājumu, ir jābūt skaidrībai, ko tieši vēlies uzzināt. Jo precīzāks un konkrētāks ir jautājums, jo vieglāk būs atrast kārts lasījumā ietverto atbildi. Jautājumiem ir jābūt “atvērtiem” - tie nedrīkst būt atbildāmi ar “jā” vai “nē”. Piemēram, “vai X mani bildinās?”.

Kārtis nesniedz tik specifiskas atbildes, tās vairāk palīdz noorientēties laikā un telpā, kā arī ieskicē situāciju un norāda uz iespējamībām, ja sekosi tajās pieminētajām norādēm.

2) Sajauc kārtis

Noderēs jebkāda kāršu jaukšanas metode. Jaucot kārtis, domās koncentrējies uz uzdoto jautājumu, atkārto to un lūdz palīdzību situācijas izzināšanai. Nav noteikta laika, cik ilgi jājauc kārtis, - vadies pēc iekšējām sajūtām. Kad liekas, ka ir gana jaukts, tad jāpārtrauc.

3) Izvelc kārti

Izvelc no kaudzītes jebkuru kārti, kuru vēlies. Tā var būt arī kārts, kas pati izkritusi no kavas, vai palikusi rokā, kārtis jaucot.

Piedāvājam pamata jautājumus, ko sev uzdot, lai sekmētu kārts “tulkošanas” procesu:

  • Kāda ir kopējā kārts atmosfēra/noskaņa? Intriģējoša, biedējoša, labvēlīga utt?
  • Ko tu redzi šajā kārtī? Kuri tās elementi pirmie piesaista tavu uzmanību?
  • Kuras no attēlā redzamajām krāsām šobrīd tevi uzrunā? Ko tās tev nozīmē?
  • Kādas domas tevī raisa kārtī redzamais dzīvnieks/tēls/lieta? Kāda ir tā loma tava jautājuma kontekstā?
  • Vai tu sevi redzi šajā attēlā? Ja, jā - kas tu esi? Kā tu tur jūties?

Šie ir pamata jautājumi, kas var palīdzēt orientēties attēla “lasīšanā”. Iemanoties strādāt ar asociatīvajām kārtīm, var rasties arī citi jautājumi. Galvenais ir ieklausīties savās sajūtās, pārlieku nepieslēdzot prātu, un tad arī atbildes pilnīgi neviļus nāks pašas.

Šeit jāpatur prātā, ka nepareizu atbilžu nemaz nav. Līdz ar to - arī kļūdīties, “lasot” kārti, nav iespējams.

4) Izlasi skaidrojumu (ja tāds kāršu komplektā ir ietverts)

Teksts, līdzīgi kā vizualizācija, ir jāsajūt. Lasot aprakstu, pavēro savas sajūtas. Vai vēstījums uzreiz šķita atbilstošs tevis uzdotajam jautājumam, vai varbūt tieši otrādi - radīja iekšēju pretestību? Abos gadījumos tā ir zīme, ka šajā tekstā ir kaut kas tāds, kam būtu vērts pievērst uzmanību. Var gadīties arī tā, ka no visa izlasītā tevi uzrunās tikai viena rindkopa, vai varbūt pat tikai viens teikums vai zīmīgs vārds. Izlasot tekstu, vēlreiz apskatiet izvēlēto kārti - varbūt, saliekot abus kopā, veidojas plašāka kopaina, vai izgaismojas kāda svarīga nianse, kam iepriekš netika pievērsta vajadzīgā uzmanība. Ja lasījumā un/vai vizualizācijā nesaskati jēgu, nogaidi - iespējams drīzumā pamanīsi, uztversi, atklāsi ko tādu, kas palīdzēs labāk izprast vēstījuma dziļāko nozīmi. Pretrunīgi kāršu vēstījumi var nozīmēt to, ka tu piedzīvo iekšēju konfliktu, svārsties un, formulējot jautājumu, nav bijusi īsta skaidrība, ko tieši vēlies uzzināt.

5) Apdomā uzzināto

Reizēm mēs varam būt visnotaļ noliedzoši, uzskatot, ka kārtīs paustā informācija nav atbilstoša un palīdzoša. Parasti tas notiek tad, kad diezgan stūrgalvīgi uztveram kādu noteiktu situācijas aspektu, rīcību vai dzīves daļu. Mums ir grūti mainīt savu viedokli vai atzīt, ka var pastāvēt arī cits skatījums. Tomēr jāatceras, ka patiesībai var būt dažādas sejas, un ir būtiski saglabāt atvērtību to atpazīšanai. Lai vai kā - atbildes uz visiem mūsu jautājumiem ir mūsos pašos. Kārtis NAV zīlēšanas vai pareģošanas rīks. Tās ir tavs sabiedrotais, kas nāk talkā brīžos, kad vajadzīgs atbalsts, tāpēc uzmanīgi attiecies pret saņemto informāciju. Ļauj savai intuīcijai vadīt tavu domu procesu un tu pamanīsi, ka atbilde jau ir bijusi paša deguna vai acu priekšā. Uzticies tai! Lai tev izdodas atrast sevī to atbildi, ko meklē!


Raksta autores: Asociatīvo kāršu komplekta “Spēka dzīvnieku orākuls” autores Ineta Zēna un Lelde Zēna / www.susurrando.lv

Citi Raksti