Šīs nedēļas populārākais

Piedāvājumi

Kas tie tādi – sublimināli?

“Ja tu vēlies saprast Visumu, domā tādās kategorijās kā enerģija, frekvences un vibrācija!” / Nikola Tesla

Kas tas ir un kam ir domāti "silent subliminal" jeb sublimināli?

Sublimināli ir īsi audio vai video ziņojumi, kas paredzēti, lai ietekmētu cilvēku zemapziņas līmenī. Lai veicinātu kādu nevēlamu uzvedības modeļu maiņu un sevis pilnveidošanu, piemēram, palielinātu motivāciju, paaugstinātu pašvērtējumu un uzlabotu iekšējā miera sajūtu. Mūsdienās arvien biežāk izmanto tieši audio subliminālus, kuros īpašās frekvencēs tiek atskaņotas pozitīvas afirmācijas jeb apgalvojumi.

Subliminālus sauc arī par zemapziņas vēstījumiem, jo to pamatā ir ideja, ka zemapziņa ir uzņēmīga pret vēstījumiem, kas atrodas zem apziņas uztveres sliekšņa. Audio subliminālus bieži vien maskē arī zem mūzikas.

Lai gan joprojām pastāv dažādi viedokļi par to, cik efektīvi vai neefektīvi ir sublimināli, tomēr ir daudz ziņu par cilvēkiem, kuri pēc subliminālu lietošanas ir piedzīvojuši pozitīvas pārmaiņas savā dzīvē.

Arvien vairāk tiek veikti un publiskoti nozīmīgi pētījumi, kas pierāda smadzeņu darbības aktivitāti silent subliminal uztveršanas laikā.

Dažas noderīgas saites:

https://academic.oup.com/nc/article/2016/1/niw013/2757133?login=false

https://journals.physiology.org/doi/full/10.1152/jn.2000.83.6.3548

https://www.newscientist.com/article/dn1476-subliminal-study-shows-subconscious-learning-is-possible/

Īss ieskats silent subliminal vēsturē

Subliminālu pirmsākumi meklējami jau 20. gadsimta sākumā, kad 20. gados Amerikas zinātnieki sāka pētīt, kā cilvēka smadzenes reaģē uz vizuālajiem un audiālajiem stimuliem, kas tiek demonstrēti zem apzinātās uztveres sliekšņa. Vai tiešām ir iespējams uztvert informāciju un to nemaz nepamanīt? Rezultāti izrādījās tik pārsteidzoši, ka ASV valdība tos patentēja un ilgus gadus paturēja šos pētījumus pilnīgā slepenībā.

Tikai pagājušā gadsimta 50. gados daļa no patentiem tika publiskoti, un subliminālus pirmo reizi sāka izmantot reklāmas industrijā. Iestrādājot subliminālos vēstījumus savās reklāmās, uzņēmumi centās pārliecināt patērētājus izvēlēties tieši viņu produktus, nevis kādus citus piedāvājumus. Lai gan zinātnieki vēl joprojām nav vienisprātis par viennozīmīgo subliminālu iedarbību uz patērētāju izvēles ietekmi, tomēr subliminālu lietošana reklāmās tika aizliegta.

20. gadsimta 70. gados psihologi sāka pētīt subliminālus kā līdzekli, kuru var izmantot, lai palielinātu cilvēka motivāciju, paaugstinātu pašvērtējumu, mazinātu stresu un trauksmi un radītu citas pozitīvas uzvedības izmaiņas.

Pēdējos gados silent subliminal ir kļuvuši par populāru tēmu personīgās attīstības jomā, jo arvien vairāk cilvēku meklē veidus, kā ilgtspējīgi un vienkāršā veidā uzlabot un optimizēt savu dzīvi. Pašlaik pasaulē ir daudz subliminālo vēstījumu sniedzēju, kas piedāvā plašu subliminālo vēstījumu klāstu dažādās valodās, koncentrējoties uz dažādām jomām, piemēram, veselību, laimi, panākumiem, naudu vai attiecībām un daudz ko citu.

Izšķir divus galvenos subliminālu veidus

Audio sublimināli tiek uztverti audiotīvi, tātad ar ausi. Klusie vēstījumi nereti tiek "iepakoti" zem fona mūzikas.

Audio sublimināli noteikta augstuma skaņu frekvencēs tiek dēvēti par silent subliminal.

Vizuālie sublimināli satur vizuālus vēstījumus un tiek uztverti ar acīm. Vizuālie un teksta sublimināli parasti tiek integrēti īsos tekstos vai attēlos, kas tiek parādīti īsos intervālos. Šie teksti un attēli visbiežāk ir tik īsi un ātri, ka apzinātais prāts tos nespēj neuztvert, bet zemapziņa gan. Kā piemēru šeit var minēt tā saucamo 25. kadru, uznirstošos logus tīmekļa vietnēs vai īsus teksta ziņojumus uz ekrāna. Tāpat arī īpašus grafiskos rakstus un simbolus, kas tiek projicēti uz ekrāniem. Mūsdienās bieži vien to var novērot saistībā ar tiešsaistes jeb online mārketingu.

Kas būtu jāzina par "silent subliminal" skaņu frekvencēm?

Kā tā var būt, ka es ar ausi gandrīz vai pilnīgi neko nesadzirdu, bet mana zemapziņa to sadzird un uztver?

Cilvēka dzirdes diapazons ir no 20 līdz 20 000 hercu (Hz). Pieauguša cilvēka balss diapazons ikdienas sarunās variē vidēji starp 120 Hz vīriešiem līdz 300 Hz sievietēm un 400 Hz bērniem. Bet atsevišķi patskaņi un līdzskaņi var sasniegt pat 6000 Hz. Kad mēs dziedam, piemēram, augstā soprāna balss var sasniegt līdz pat 8000 Hz.

Ja bērns ar veselu dzirdi spēj aptvert visu cilvēka dzirdes diapazonu, tad pieaugušo dzirdes spēja pakāpeniski samazinās, īpaši augstajās frekvencēs, apmēram par 5000 Hz. Tātad pieaugušie spēj sadzirdēt tikai skaņas, kas ir zemākas par 15 000 Hz. Taču mūsu dzirdes orgāni fizioloģiski joprojām ir spējīgi uztvert skaņu vibrācijas līdz visiem 20 000 Hz. Tas ir pierādīts, veicot elektroencefalogrāfiju (EEG).

Silent subliminal jeb klusie vēstījumi tiek translēti tieši šajā frekvenču diapazonā: no 15 000 Hz līdz 20 000 Hz.

Īpaša uzmanība, klausoties silent subliminal, ir jāpievērš bērniem un mājdzīvniekiem, jo viņi šīs skaņu frekvences var dzirdēt ļoti labi un viņiem tās var būt nepatīkamas un traucējošas. Tāpēc vislabāk savus klusos vēstījumus klausīties austiņās, kuras atbalsta vismaz 20 000 Hz.

"Silent subliminal" ceļojums uz smadzenēm

Sāksim ar ārējo dzirdes kanālu – bungādiņu. Šis ir pirmais saskares punkts, kur nonāk "nedzirdamie vārdi". Tālāk tie nokļūst līdz dzirdes vidusausslāņa kauliņu ķēdei un visbeidzot caur gliemeža (saukts arī par kortija orgānu) pusloka labirinta kanāliem iekšējā ausī.

Tagad skaņu frekvences sāk savu darbu. Tās liek vibrēt aptuveni 25 000 korti matiņšūnām, kuras skaņu pārvērš elektriskajos signālos un visbeidzot sāk darboties smadzeņu garozas šūnas, kas ir kā mazas uzlādējamas baterijas. Šis uzlādes process tehniski tiek atspoguļots EEG. Jo intensīvāka skaņu frekvenču iedarbība uz smadzenēm, jo precīzāk atsevišķus apziņas stāvokļus spēj atveidot EEG.

Tātad mūsu smadzenes un līdz ar to arī mūsu domāšanu noteiktas skaņas un frekvences var būtiski ietekmēt. Ar klusajiem vēstījumiem tiek veidoti tā saucamie stimulu modeļi, kuriem ir tieša ietekme uz amigdalu.

Var gadīties, ka klausoties klusos vēstījumus, jūs sākotnēji izjūtat tādu kā pretestību. Tas notiek tāpēc, ka smadzenes cenšas saglabāt jau esošos uzvedības modeļus. Jaunā smadzeņu tīkla veidošanās gaitā šīs aizsardzības reakcijas pakāpeniski mainās, un nevēlamās programmas pārveidojas.

ŠĪ IR PILNĪGI NORMĀLA SMADZEŅU REAKCIJA!

Tas ir arī galvenais iemesls, kāpēc mums bieži vien ir tik grūti mainīties.


Raksta autore: Sanita Lapinska

 

Ja vēlies pieredzēt hipnoterapiju uz savas ādas, ieskaties praktizētāju sarakstā, kas to praktizē un piesakies uz konsultāciju:

https://retrits.lv/dziedinasanas-prakses/hipnoze

Citi Raksti